Zöld Föld Tankönyv. 9. és 10. évfolyam számára a fenntartható fejlődés témakörében. SNI-s tanulók számára is ajánlott kaidvány.
NAT2020 új kiadás!
A tananyagfeldolgozás módja elsősorban a tapasztalatszerzés és -elemzés, a mérlegelő gondolkodás, az érvelés, a vita, az együttműködés, a közös tervezés, az alkotás. Fontos, hogy a diákoknak a tanulás élményszerű és motiváló legyen. Felébredjen vagy megmaradjon a kíváncsiságuk, érdeklődésük a problémák gyökereinek megkereséséhez, és megkeressék, hogy saját viselkedésük hogyan járulhat azok megoldásához, illetve legyen kedvük meglépni a szükséges változtatásokat. Ennek érdekében javasoljuk a szülők tájékoztatását, illetve bevonását egyes programokba, hogy gyermekük tervei támogatásra találjanak.
A fenntartható fejlődés nem egy tudományág, hanem egy többszörösen összefüggő környezeti, társadalmi, gazdasági rendszer, melyben az emberiség, a társadalmak, a közösségek keresik a kiutat a már felismert veszély-, illetve krízishelyzetekből. Ebből következik, hogy ebben a folyamatban a tanár és a diák együtt tanul, együtt elemzi a problémákat, osztja meg a tapasztalatokat, keresi közösen a megoldásokat. Sokszor érdemes lehet különböző szakot tanító kollégáknak együttműködni. a célok elérése érdekében.
A tananyagot a tanulók jellemző élethelyzetei alapján tematizáltuk. Egy képzeletbeli folyóiratlapszámai foglalják össze az egyes témaköröket. Az egyes lapszámokban található cikkekből válogatva a tanár szakterületétől és az osztály beállítottságától függően összeállítható az év tematikája a kerettantervben rögzített fejlesztési céloknak megfelelően. Bízunk benne, hogy éppen úgy, mint egy jó magazinban, mindenki megtalálja a saját érdeklődési körének, stílusának leginkább megfelelő cikkeket, és kedvet kap több írás elolvasásához is.
Javasoljuk, hogy a tananyag feldolgozása építsen a tanulók előzetes tapasztalataira, mindennapi ismereteire, valamint a tanult kapcsolódó tantárgyi tartalmakra.
Értékelések
Még nincsenek értékelések.